Een goede start maken, daar zorg ik voor''

Joanna Mrugala | HR

Joanna Mrugala


Als HR medewerker binnen het Business Support Centre zorgt Joanna Mrugala binnen Pipelife voor verbinding, begeleiding en vertrouwen, met name bij nieuwe collega’s. ‘Goede mensen binnenhalen is stap één, maar zorgen dat ze zich hier optimaal thuis voelen en kunnen groeien, vind ik minstens zo belangrijk. Hier zet ik me dan ook elke dag met veel plezier en passie voor in!’

Van productie naar HR
De loopbaan van Joanna bij Pipelife ging van start in 2013 op de productievloer. Daar ontdekte en ontwikkelde ze aanvankelijk haar passie voor techniek. Ze volgde verschillende technische opleidingen en groeide door tot leidinggevende. Ook begeleidde ze medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Joanna: ‘Zo ontdekte ik mijn passie voor het begeleiden van mensen. Ik vind het geweldig om anderen verder te helpen en langzaamaan verschoof mijn interesse van techniek naar de mens achter het werk.’

‘Zo ontdekte ik ook wat werken bij Pipelife bijzonder maakt. Ik kreeg alle ruimte om me verder te ontwikkelen en mijn nieuwe interesse te volgen. Ik kwam terecht op de HR-afdeling, waar ik nu sinds anderhalf jaar actief ben. Door mijn achtergrond begrijp ik heel goed wat er allemaal speelt op de werkvloer. Daardoor kan ik mijn collega’s beter te woord staan en goed meedenken over wat ze nodig hebben.’

Onboarding als basis voor succes
Joanna focust zich vooral op de administratieve ondersteuning en het beantwoorden van alle denkbare HR-vragen van collega’s. Maar waar haar hart écht sneller van gaat kloppen, is onboarding. ‘Nieuwe medewerkers moeten zich vanaf dag één welkom voelen bij Pipelife. Onze recruiters doen goed werk en vinden ondanks de krappe arbeidsmarkt voldoende nieuwe medewerkers. Ik zorg ervoor dat ze goed landen, dat ze wegwijs worden in onze HR-systemen en weten waar ze terechtkunnen. Zo kunnen ze het beste uit zichzelf halen.’

Ze is het eerste aanspreekpunt voor veel nieuwe collega’s. Met haar persoonlijke aanpak, luisterend oor en oog voor detail maakt ze met name voor hen elke dag het verschil. ‘Ik weet hoe spannend een nieuwe start kan zijn. Daarom doe ik er graag alles aan om die zo goed mogelijk te laten verlopen,’ aldus een enthousiaste Joanna.

Onderdeel van een groter geheel
De HR-afdeling is onderdeel van het overkoepelende Business Support Centre. Van daaruit wordt er nauw samengewerkt met de andere BV’s binnen de omvangrijke wienerberger-familie. ‘Dit vraagt om de nodige afstemming, samenwerking en het uniformeren van processen. Dat is heel uitdagend, maar tegelijk ook inspirerend. We worden er als organisatie sterker van en ik leer er elke dag van bij. Bijzonder is wel dat mijn werkplek in Enkhuizen is, maar mijn leidinggevende werkt vanuit het hoofdkantoor van wienerberger in Zaltbommel.’

Ruimte om jezelf te zijn
Wat Pipelife als werkgever volgens Joanna zo bijzonder maakt, is de ruimte die je krijgt om jezelf te ontwikkelen. ‘Als je iets wilt, krijg je het vertrouwen en volop kansen om dit waar te maken. Ik ben daar zelf het levende bewijs van. Van productie naar HR, dat had ik in het begin nooit gedacht. Maar hier kan het. Persoonlijke groei begint bij Pipelife vanaf het moment dat je in dienst komt. En op elk niveau van mijn ontwikkeling kon ik rekenen op de steun van de organisatie - zowel in de vorm van opleidingen als door de ondersteuning van collega’s. Dankzij hun vertrouwen in mij heb ik veel kunnen bereiken, iets waar ik enorm dankbaar voor ben!’

Kom in contact met ons team

Kies a.u.b. de manier waarop je graag met ons in contact wilt komen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Terugbellen

Terugbelservice
We nemen telefonisch contact met je op
E-Mail service
We nemen contact met je op via e-mail